true
true
متن سئو شماره ۱۰

مزایای تورین جریان متقاطع با بار جزئی در راستای منحنی بازده در شکل نشان داده شده است.توربین جریان متقاطع به عنوان یک توربین با گستره عملکرد بالا و بازده خوب شناخته شده است که در همه محدوده ها میتواند کار کند. این امر به سبب این که توربین مقطع عرضی با پره هدایت کننده طراحی شده امکان پذیر می باشد. نسبت استاندارد پره هدایت کننده  است. این به معنای این است که اب در مدتی که جریان کمتر می باشد می تواند یک/ سوم یا دو/ سوم محرک در تماس باشد که باعث بالا رفتن بازده توربین می شود.

اصول کار کرد تورین های جریان عرضی

اصول کارکرد توربین های جریان عرضی در شکل بیان شده است. جریان مقطع عرضی به صورت یک جت مثلثی آب می باشد که به وسیله نازل به پره های راننده برخورد می کند. آب از دو مرحله در تورین جریان عرضی عبور می کند که در نتیجه ان انرژی آب با پره هار راننده در دو مرحله استخراج می شود. جریان آب بر روی پره ابتدا از بیرون به داخل می باشد. مقداری از آب بین پره ها پاشیده می شود که به عنوان جریان نامتاقطع شناخته می شود. آب باقی مانده با سطح داخلی پره راننده برخورد می کند، از این رو مولفه جریان عرضی تشکیل و با مابقی پره های سطح داخلی محیط برخورد می کند و در محیط خارجی راننده تخلیه می شود. توربین جریان عرضی از مولفه های زیر تشکیل شده است:

نازل: نازل با یک جت مثلثی آب مستقیما و با زاویه حمله کم به پره های راننده برخورد می کند، غالبا همه انرژی جریان به انرژی جنبشی تبدیل می شود.

راننده: یک محفظه استوانه ای شکل است که از دو دیسک دایره ای موازی که به هم متصل شده اند و در محیط پیرامون انها یک سری از پره های افقی قرار دارد، انرژی آب را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. راننده های با عرض زیاد از دیسک های میانی برای حمایت از پره ها استفاده می کنند.

شافت: از مرکز راننده تورین جریان عرضی می گذرد، گشتاور را به ژنراتور انتقال می دهد.

محفظه: راننده و اتصالات آن را با نازل و لوله های انشعابی می پوشاند، غالبا زمانی که توربین با یک لوله انشعابی کار می کند، با شیر هوا یکی می شود.

لوله انشعابی: یک توسعه جدید برای توربین جریان عرضی است، هد موثر را در راستای بازیافت قسمتی از انرژی جنبشی باقی مانده، قبل از هدایت آب به رودخانه، افزایش می دهد.

پره های راهنما: این پره ها قابلیت حرکت کردن داشته و درست بالای راننده قرار داشته تا جریان آب را که به راننده می رشد کنترل نماید، آب را در دو مسیر هدایت کند که هر یک در سمتی از ان قرار دارد. سطح مقطع عرضی دو مسیر در راستای جریان، بررای شتاب دهی به جریان، کاهش می یابد. نسبت استاندارد پره های راهنمای داخلی ۱:۲ است. این به معنای این است که آب در مدت زمان جریان های کم، می تواند یک سوم یا دو سوم راننده باشد، از این رو می تواند بازدهی نسبتا خوبی داشته باشد. برخی توربین های مقطع عرضی بدون پره راهنما ساخته می شوند.

شیر هوا: فشار خلا درون محفظه توربین را به منظور به کار گیری بهینه از انرژی آب کنترل می کند، در مواقعی استفاده می شود که لوله انشعابی لازم باشد.

true
تهران،خ شهران،خ کوهسار،خ شهدای کن،کوی سادات،پلاک 11،واحد 5
021-44300483 basepapaer.ir[at]gmail.com
سلام! به فروشگاه اینترنتی "دانلود مقاله | ترجمه مقاله"خوش آمدید