true
true
متن سئو شماره ۱۲۲

در سال یک برنامه پژوهشی خاص در  به منظور بهبود مفاهیم پایه طراحی، روش‌های تحلیل، ساخت، بازرسی و نحوه انجام تست‌ها برای سازه‌های مشبک با هسته میانی آغاز شد. اتمام این برنامه در سال به ساخت آزمایشـی دو سازه با هسـته میانی گردید. هر دو سازه کامپوزیتی متشکل از لایه­ های مخـتلفی از جنـس آرامید- اپوکسی که از طریق پیچش نوارهای کربنی روی شیارهای ایجاد شده توسط ماشینکاری برروی لایه فومی ساخته شدند.

در گذشته ریب­های محیطی و مارپیچی در سیلندرهای مشبک با استفاده از روش­های مختلفی ساخته می­شدند. ریب­های مارپیچی با روش لایه­ گذاری دستی و ریب­های محیطی با استفاده از روش رشته­ پیچی ساخته و در اتوکلاو پخته شده تا سازه، شکل بگیرد. این فرآیند قابلیت اتوماتیک شدن را نداشته و بنابراین هزینه تولید بالا می­باشد.

مخازن تحت فشار کامپوزیتی بعلت وزن پایین، استحکام بالا و هزینه­ های کم تولید، به طور گسترده­ای در صنعت موشکی به منظور ساخت موتورهای موشک بکار می­روند. مزیت اولیه روش رشته­ پیچی اینست که الیاف به طور پیوسته و در جهت بار وارده پیچیده و نیاز به اتوکلاو به حداقل رسیده و در محصول نهایی می توان به درصد حفره پایین همراه با درصد حجمی الیاف بالا رسید ، علاوه بر­این به علت استفاده از رزین و الیاف با قیمت پایین­تر نسبت به الیاف از پیش آغشته، هزینه ­ها کاهش می­یابد.

هوسومورا به بررسی واماندگی سیلندر مشبک نوع مثلثی پرداخت. او دریافت که از نظر استحکام و مدول ویژه نسبت به فلزات و یا دیگر مواد ایزوتروپ بالاتر است، اما این مزیت تنها در جهت الیاف می­باشد، همچنین متوجـه شد که  در اتصـالات پیچی ضعیف عمل می­کنـد. سازه ­های  طراحی می­شوند که نیروها همواره درجهت الیاف بوده و همچنین الیاف در حین فرآیند ساخت بریده نشده و فرآیند رشته­ پیچی به طور پیوسته صورت بگیرد.

مهمترین هدف در فرآیند ساخت، تأمین خواص مکانیکی و کیفیت مناسب نوارهای مارپیچی که عامل اولیه تحمل بار در سازه شبکه‌ای هستند، می‌باشد.

true
تهران،خ شهران،خ کوهسار،خ شهدای کن،کوی سادات،پلاک 11،واحد 5
021-44300483 basepapaer.ir[at]gmail.com
سلام! به فروشگاه اینترنتی "دانلود مقاله | ترجمه مقاله"خوش آمدید