true
true
متن سئو شماره ۶۹

در دو دهه اخیر، سازمان ها تلاش می کنند تا کسب و کار خود را حول فعالیت هایی متمرکز کنند که آنها را بهتر می شناسند یعنی توان محوری آنها می باشند، بنابراین فعالیت های که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه نمی باشند به سازمان های دیگر سپرده می شوند، که به این استراتژی برون سپاری گفته می شود. سازمان ها از طریق برون سپاری فعالیت های غیر محوری و تمرکز بر فعالیت های محوری گام بزرگی در راه پیشرفت و تعالی بر می دارند، از جمله علل اصلی برون سپاری می توان صرفه جویی مالی، بهبود رقابت، تمرکز استراتژیک، دسترسی به تکنولوژی برتر، بهبود سطح خدمات، دسترسی به کارشناسان متخصص و سیاست های سازمانی را بیان نمود.

از سال تعاریف بسیاری از برون سپاری در مطبوعات عمومی و نشریات علمی و مقالات مورد استفاده قرار گرفته است. اما تا سال لغت نامه آکسفورد برون سپاری را تعریف نکرده بود. برون سپاری عبارت است از واگذاری برخی فعالیت های داخلی یک سازمان به تأمین کننده آن در بیرون از سازمان و واگذاری حق تصمیم گیری به تأمین کننده بیرونی بر اساس قرارداد. در واقع در برون سپاری علاوه بر واگذاری فعالیت ها و عوامل تولید کارکنان، تسهیلات، تجهیزات، فناوری و سایر تجهیزات، اختیار تصمیم گیری مسئولیت و حق تصمیم گیری در مورد فعالیت ها نیز دراغلب موارد به تامین کننده واگذار می گردد. موضوع برون سپاری مربوط به تامین کالا و خدمات از تامین کنندگان بیرونی می باشد که قبلاً در داخل سازمان تولید می گردید. در فرایند برون سپاری، انتخاب تامین کننده تامین کنندگان یکی از کلیدیترین فعالیت ها محسوب می شود.

می توان گفت که هدف از انتخاب تامین کننده تامین کنندگان این است که مناسب ترین تامین کننده تامین کنندگان ، با کمترین هزینه برای نیل به هدف و تامین نیازها به کار گرفته شود. پیچیدگی و اهمیت تصمیم گیری در انتخاب تامین کنندگان، ضرورت ارائه روشی قاعده مند و شفاف را کاملاً روشن می کند. هر چه وابستگی سازمان ها به تأمین کنندگان بیشتر شود، نتایج مستقیم و غیرمستقیم تصمیم گیری نادرست و غلط نیز زیان بارتر می شود. هدف نهایی از برون سپاری، افزایش سودآوری، انعطاف پذیری و کاهش مخاطرات سرمایه گذاری در کسب و کار سازمان است.

در گذشته، محصولات یک سازمان اعم از خدمات یا کالاها توسط مشتریان خریداری می‌شد و سازمان‌ها نگرانی خاصی برای ایجاد تغییر و تحول در سیستم خود و بهبود آن نداشتند. به عبارت دیگر، مشتریان به خرید هر نوع کالایی که در بازار یافت می‌شد، مجبور بودند. ولی کم کم با افزایش تعداد تولید کنندگان و پیدایش رقبای بیشتر مشتریان در خرید و انتخاب محصولات خود اجباری نداشتند و تنوع محصولات و سازمان‌های ارائه دهنده به حدی زیاد بود که مشتریان کالاهای مورد نیاز خود را با گزینه‌های مناسب و دلخواه خود انتخاب می‌کردند.

true
تهران،خ شهران،خ کوهسار،خ شهدای کن،کوی سادات،پلاک 11،واحد 5
021-44300483 basepapaer.ir[at]gmail.com
سلام! به فروشگاه اینترنتی "دانلود مقاله | ترجمه مقاله"خوش آمدید