true
true
متن سئو شماره ۷۰

اخیراً مدیریت زنجیره تأمین و فرآیند انتخاب تأمین کنندگان در متون مدیریت مورد توجه خاصی قرار گرفته است. همچنین روابط بین تأمین کننده و مصرف کننده در شرکت‌های تولیدی مورد توجه جدی قرار گرفته است. زمانی که روابط بلندمدت بین این دو وجود داشته باشد، زنجیره تأمین شرکت مانعی جدی و قوی بر سر راه رقبا خواهد بود. با افزایش اهمیت فعالیت خرید و تدارکات تصمیم‌های خرید مهم­تر شده و از آنجا که امروزه سازمان‌ها بیشتر به تأمین کنندگان وابسته شده‌اند، پیامدهای مستقیم و غیرمستقیم تصمیم گیری ضعیف، وخیم‌تر جلوه می‌کند.

در صنایع غذایی، هزینه مواد خام و اجزای تشکیل دهنده محصول، قسمت عمده‌ای از بهای تمام شده محصول را در بر می‌گیرد. در این شرایط، بخش تدارکات می‌تواند نقشی کلیدی در کارایی و اثربخشی سازمان ایفا کند و تأثیر مستقیم روی کاهش هزینه‌ها سودآوری و انعطاف پذیری یک شرکت داشته باشد.

زنجیره تأمین شبکه‌ای است که تمام فعالیت‌های مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خام به محصول نهایی و نیز جریان اطلاعاتی مرتبط با آن را شامل می‌شود. مواد و اطلاعات هردو در بالا و پایین شبکه جریان دارند و برای اینکه زنجیره تأمین بتواند به خوبی عمل کند و رضایت مشتری را فراهم سازد نیازمند یک مدیریت صحیح است. در حقیقت، انتخاب مجموعه مناسبی از تأمین کنندگان برای کار با آنها در جهت موفقیت یک شرکت امری بسیار مهم و حیاتی است و در طی سال‌های طولانی بر انتخاب تأمین کننده تاکید شده است .

اخیراً با حضور مفهوم مدیریت زنجیره تأمین بیشتر محققان دانشمندان و مدیران پی برده‌اند که انتخاب تأمین کننده مناسب و مدیریت آن وسیله‌ای است که از آن می‌توان برای افزایش رقابت پذیری زنجیره تأمین استفاده نمود. در نظر گرفتن تأمین کننده به صورت یک شبکه زنجیره تأمین که هدف نهایی آن ارائه محصول مورد انتظار مشتری است حدوداً از سال میلادی مطرح گردید. فعالیت تأمین کنندگان خارجی باعث کاهش هزینه و بهبود تحویل به موقع کالا و رضایت مشتری می‌گردد، اگر یک شرکت با تأمین کنندگان خارجی ارتباط داشته باشد، انتخاب این تأمین کننده یکی از مهمترین وظایف مدیریت است.

موضوع ارزیابی و انتخاب تأمین کنندگان در صنایع غذایی اهمیت ویژه ای دارد، زیرا این محصولات تأثیرات جدی بر سلامت افراد دارند. لذا، انتخاب برترین تأمین کنندگان در این حوزه، تضمین کننده ایمنی افراد جامعه و سلامت جسمی و روانی جامعه می­باشد. روش­های برگزیده شده در طول فرآیند ارزیابی و انتخاب تأمین کنندگان تأثیر زیادی بر نتیجه انتخاب دارد. بسیار اهمیت دارد که بدانیم چه روشی در چه دامنه ای بهترین کاربرد را دارد. برخی از روش­های ارزیابی و انتخاب از گذشته محبوب بوده اند و مورد استفاده قرار می­گرفته اند، ولیکن روش­ها در طول سالیان متمادی توسعه داده شده اند و برخی دیگر به تازگی ایجاد شده اند. متأسفانه در حوزه صنایع غذایی هم­چنان بیشتر از روش­های محبوب سنتی انتخاب تأمین کنندگان استفاده می­گردد و از روش­های جدید و کارا خیلی کمتر استفاده می­شود.

true
تهران،خ شهران،خ کوهسار،خ شهدای کن،کوی سادات،پلاک 11،واحد 5
021-44300483 basepapaer.ir[at]gmail.com
سلام! به فروشگاه اینترنتی "دانلود مقاله | ترجمه مقاله"خوش آمدید