true
true
متن سئو شماره ۷۳

زنجیره تأمین: شبکه‌ای از سازمان­های بالادستی تا پائین دستی است که در فرآیندها و فعالیت‌های مختلفی که در قالب محصولات و خدمات در دست مشتری نهایی ایجاد ارزش می‌کنند، درگیر هستند.

مدیریت زنجیره تأمین: مدیریت زنجیره تأمین بر یکپارچه‌سازی فعالیت­های زنجیره تأمین و نیز جریان­های اطلاعاتی مرتبط با آنها، از طریق بهبود در روابط زنجیره در جهت دستیابی به مزیت رقابتی قابل اتکا و مستدام، مشتمل می‌شود. بنابراین مدیریت زنجیره تأمین عبارت است از فرآیند یکپارچه‌سازی فعالیت­های زنجیره تأمین و نیز جریان­های اطلاعاتی مرتبط با آن از طریق بهبود و هماهنگ‌سازی فعالیت‌ها در زنجیره تأمین تولید و عرضه محصول.

ارزیابی تأمین کنندگان: ارزیابی تأمین کنندگان عبارت است از ارزیابی توان انجام تعهدات تأمین کنندگان کالا و مواد، که از سوی شرکت­ها انجام می­شود.

تصمیم­گیری با معیارهای چندگانه: یکی از روش­های تجزیه و تحلیل کمی که در دو دهه اخیر توجّه محققین را به خود اختصاص داده است مدل­های تصمیم­گیری چند معیاره بوده است. در این گونه تصمیم­گیری­ها چندین معیار که گاه با هم متضاد هستند در نظر گرفته می­شوند.

در این فصل به کلیات تحقیق پرداخته شد که شامل بیان مساله تحقیق، ضرورت انجام تحقیق، اهداف تحقیق، سوال تحقیق، روش شناسی انجام تحقیق و تعاریف واژگان تخصصی تحقیق بوده و هر کدام به تفصیل بررسی شدند تا یک تصویر کلی از تحقیق صورت گرفته، ارائه شود. سازماندهی این تحقیق به این شکل می باشد که این پایان نامه در فصل به شرح زیر طراحی شده است.

در فصل اول که کلیات پژوهش مطرح گردید؛ به پژوهش از منظر کلی نگریسته شده است و مفاهیم کلیدی درآن توضیح داده شده است. در فصل بعدی مبانی نظری و تجربی تحقیق بررسی می­گردد.

توسعه و حفظ روابط تامین کننده در پژوهش­های گذشته به عنوان جزء اساسی در رقابت جویی شرکت تعیین شده­است. در طی دهه گذشته، در مورد اهمیت استراتژی روابط همکاری بین مشتریان و تامین کنندگان اتفاق نظر وجود داشت. در مطالعات علمی مختلف به منافع همکاری با تامین کنندگان اشاره شده است. تعداد رو به رشدی از شرکت­ها، مبنای تامین خود را توجیه نموده­اند که موجب شده آنها با تعداد محدودی از تامین کنندگان کلیدی استراتژیک، همکاری نزدیکتری داشته باشند. بطور همزمان بیشتر مشتریان تشخیص می­دهند که مشارکت قوی در فعالیت­های تامین کنندگان آنها، مزیت رقابتی به آنها می­دهد. معمولاً در زمان مدیریت روابط کلیدی تامین کننده، طرح­های ابتکاری جهت توسعه تامین کنندگان مورد نیاز است.تلاش برای همکاری بلند مدت یک شرکت به منظور ارتقاء توانایی­های فنی تامین کننده­اش، تحویل با کیفیت و هزینه­ها از نقطه نظر بهبود مستمر، فرایند توسعه تامین کنندگان یا توسعه تامین کنندگان تعریف می­شود. تحقیقات در مورد توسعه تامین کنندگان اکثراً از نقطه نظر شرکت خریدار برای کشف سوابق و پیامدهای طرح­های ابتکاری توسعه تامین کنندگان انجام شده است. اطلاعات کمی درباره چشم انداز تامین کننده در توسعه تامین کنندگان شناخته شده است. با این حال موفقیت طرح­های توسعه تامین کنندگان به خریدار و تامین کننده بستگی دارد. به منظور برنامه ریزی و اجرای بهتر طرح­های توسعه تامین کنندگان، خریدار باید انگیزه­ها و نگرانی­های تامین کننده را برای مشارکت در این تلاش­های بهسازی درک کند.

true
تهران،خ شهران،خ کوهسار،خ شهدای کن،کوی سادات،پلاک 11،واحد 5
021-44300483 basepapaer.ir[at]gmail.com
سلام! به فروشگاه اینترنتی "دانلود مقاله | ترجمه مقاله"خوش آمدید