true
true
متن سئو شماره ۷۴

فصل حاضر با عنوان شناسایی و رتبه بندی عوامل حیاتی موفقیت توسعه ی تامین کننده بررسی و طبقه بندی یافته های تحقیقات محققان مختلف و شناسایی نقاط عطف و خلاهای تحقیقاتی را در برمی گیرد. این فصل شامل تعاریف، اصول و مبانی نظری، مروری برادبیات موضوع و تحقیقات صورت گرفته در ارتباط با موضوع مورد بحث می باشد.

در این فصل، ما با هدف مروری بر موضوع انتخاب و ارزیابی بهترین تأمین‌کننده در فرایند برون‌سپاری به جمع آوری مقالات منتشر شده از سال تا با توجه به متدها و روش‌های انجام‌شده در این خصوص پرداخته‌ایم. همچنین سعی شده است مقالات انتخابی از ضریب عملکرد بالای برخوردار باشند.

در این فصل ابتدا به تعریف مفهوم زنجیره تأمین، تامین­کننده و مباحث دیگر نیز به‌صورت کلی به تصویر کشیده می‌شوند و بعد از آن مروری به ادبیات موضوع‌های بررسی‌شده داریم.

در میلادی، سازمان‌ها برای افزایش توان رقابتی خود تلاش می‌کردند تا با استانداردسازی و بهبود فرایندهای داخلی خود محصولی باکیفیت بهتر و هزینه کمتر تولید کنند. در آن زمان تفکر غالب این بود که مهندسی و طراحی قوی و نیز عملیات تولید منسجم و هماهنگ پیش‌نیاز دستیابی به خواسته‌های بازار و درنتیجه کسب سهم بازار بیشتری است. به همین دلیل سازمان‌ها تلاش خود را برافزایش کارایی معطوف می‌کردند. در دهه میلادی با افزایش تنوع در الگوهای مورد انتظار مشتریان، سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای به افزایش انعطاف‌پذیری در خطوط تولید و توسعه محصولات جدید برای ارضای نیازهای مشتریان علاقه‌مند شدند. در دهه میلادی به همراه بهبود در فرایندهای تولید و بکارگیری الگوهای مهندسی مجدد، مدیران بسیاری از صنایع دریافتند که برای ادامه حضور در بازار تنها بهبود فرایندهای داخلی و انعطاف‌پذیری در توانایی‌های شرکت کافی نیست بلکه تأمین‌کنندگان قطعات و مواد نیز باید موادی با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تولید کنند. توزیع‌کنندگان محصولات نیز باید ارتباط نزدیکی باسیاست‌های توسعه بازار تولیدکننده داشته باشند. با چنین نگرشی، رویکردهای زنجیره تأمین و مدیریت آن پا به عرصه وجود نهاد. از طرف دیگر با توسعه سریع فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر و کاربرد وسیع آن در مدیریت زنجیره تأمین، بسیاری از فعالیت‌های اساسی مدیریت زنجیره با روش‌های جدید در حال انجام است.

درگذشته تنها مسئله موردنظر در صنایع، تولید و خدمات بود و موارد قبل و بعد آن کم‌تر موردتوجه قرار می‌گرفت، اما در سالیان بعد و با افزایش رقابت و اهمیت تولید با توجه به خواست مشتری، تمرکزها به بخش‌های دیگر از قبیل حمل‌ونقل، انبار، خرده‌فروش و حتی خود مشتری نیز وارد شد و گسترش یافت. به این جهت بود که مفهوم جدیدی با عنوان مدیریت زنجیره تأمین شکل گرفت و بدین‌صورت تعریف شد: روش‌هایی برای یکپارچه‌سازی تأمین‌کنندگان، تولیدکنندگان، انبارها و فروشندگان باهدف حداقل هزینه‌ها و پاسخگویی به نیازها در مکان و زمان و به تعداد و با توزیع مناسب. در این راستا مدل‌های مختلفی ارائه گردید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مدل فرآیندی هند فیلد و نیکلسون، زنجیره ارزش پورتر، انجمن کیفیت و بهره‌وری آمریکا، انجمن جهانی زنجیره تأمین، چوپرا و مندل و دیگران اشاره کرد. در این میان مدل‌های انجمن کیفیت و بهره‌وری آمریکا و انجمن جهانی زنجیره تأمین با استقبال بیش‌تری همراه شده است و با توجه به دیدگاه استراتژیک و تأکید برافزایش ارزش بلندمدت سهامداران در مدل دوم و با در نظر گرفتن این مهم در بعد فضای رقابتی کسب‌و‌کار، این مدل به‌عنوان مبنا در نظر گرفته‌شده است.

true
تهران،خ شهران،خ کوهسار،خ شهدای کن،کوی سادات،پلاک 11،واحد 5
021-44300483 basepapaer.ir[at]gmail.com
سلام! به فروشگاه اینترنتی "دانلود مقاله | ترجمه مقاله"خوش آمدید