true
true
متن سئو شماره ۷۵

از اهداف اساسی مدیریت زنجیره تأمین می‌توان به کاهش هزینه یا کاهش موجودی‌ها، افزایش مسئولیت‌پذیری در برابر مشتریان، بهبود ارتباط زنجیره تأمین، کاهش زمان چرخه تولید و بهبود هماهنگی اشاره کرد.

امروزه مدیران جهت موفقیت سازمان خود به مدیریت زنجیره تأمین روی آورده‌اند. دلایل مهم موردتوجه قرار گرفتن مدیریت زنجیره تأمین توسط مدیران را می‌توان در سه گزینه ذیل خلاصه کرد.

تقاضای مشتریان در جهت خرید محصولات خدمات باکیفیت با هزینه کمتر تحویل مناسب‌تر فنّاوری مدرن‌تر طول عمر بیش‌تر که درنهایت به افزایش رقابت در بین تولید‌کنندگان سازندگان منجر شد.

ضرورت ایجاد ساختاری جدید در روابط بین سازمانی.

فرآیندهای اصلی مدیریت زنجیره تأمین را می‌توان به سه بخش ذیل تقسیم کرد.

مدیریت اطلاعات: گردش مناسب و انتقال صحیح اطلاعات باعث می‌شود تا فرایندها مؤثرتر و کاراتر و مدیریت آن آسان‌تر گردد. در زنجیره تأمین موضوع هماهنگی در فعالیت‌ها بسیار اهمیت دارد. مدیریت اطلاعات هماهنگ و مناسب میان شرکا باعث خواهد شد تا تأثیرات فزاینده‌ای در تصمیم‌گیری‌ها و سرعت، دقت، کیفیت و جنبه‌های دیگر وجود داشته باشد.

مدیریت لجستیک: این بخش کلیه فعالیت‌های فیزیکی از مرحله تهیه مواد خام تا محصول نهایی شامل فعالیت‌های حمل‌ونقل، انبارداری، زمان‌بندی تولید و … را شامل می‌شود.

مدیریت روابط: این فرایند از مهم‌ترین مباحث زنجیره تأمین است و تأثیر شگرفی بر همه زمینه‌ها در زنجیره تأمین و سطح عملکرد آن دارد. بسیاری از شکست‌های آغازین در زنجیره تأمین معلول انتقال ضعیف انتظارات و توقعات و نتیجه رفتارهایی است که بین طرف‌های درگیر در زنجیره به‌وفور می‌پیوندد. در توسعه هر زنجیره تأمین یکپارچه، توسعه اطمینان و اعتماد در میان شرکا و طرح قابلیت اطمینان برای آن‌ها از عناصر بحرانی و مهم برای کسب موفقیت است.

فاز اول نشان‌دهنده استراتژى ساخت است. در این فاز نحوه اداره سازمان با ایجاد یک تصویر براى آینده و ایجاد یک ساختار براى پیاده‌سازی تعیین مى‌شود. براى فرآیندهاى فاز اول یک مدل ویژه سازمان لازم است که از یک سازمان به سازمان دیگر متفاوت است. بحث اصلى در این فاز طراحى مفهومى است که مدرکى براى تصدیق و اجراى دو فاز دیگر است. هدف از اجراى این فاز درک جزییات مربوط به هزینه‌ها و شناخت سیستم و منافع پیاده‌سازى است.

این فاز می‌تواند همزمان با فاز اول و سوم اجرا شود. یعنى جزییات طراحى مى‌شود و به‌طور هم‌زمان راه‌حل‌ها در دنیاى واقعى آزمودن مى‌شوند. در این فاز ایجاد تغییرات در ساختار سازمان و در نظر گرفتن آن‌ها براى پیاده‌سازى در سیستم به‌منظور پشتیبانى طراحى زنجیره تأمین جدید توصیه مى‌شود.

true
تهران،خ شهران،خ کوهسار،خ شهدای کن،کوی سادات،پلاک 11،واحد 5
021-44300483 basepapaer.ir[at]gmail.com
سلام! به فروشگاه اینترنتی "دانلود مقاله | ترجمه مقاله"خوش آمدید